Educational Sciences 6, Special Education, 7.5 credits

Utbildningsvetenskaplig kärna 6, Specialpedagogik, 7.5 hp

971G19

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1FRI Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching 4 (Spring 2014) Swedish

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Advancement level

G2X

Course offered for

  • Primary School Teacher Programme with a specialization in Extended School Teaching

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för beteendevetenskap och lärande

No examination details is to be found.

Asp Onsjö, Lisa (2006). Åtgärdsprogram - dokument eller verktyg? en fallstudie i en kommun. Diss. Göteborg: Göteborgs Universitet. Valda delar. (Kan laddas ner från biblioteket) Guvå, Gunilla (2010) Och de tre skola bliva ett. Om elevhälsans tre spår. FoG-rapport 67.Linköpings universitet. Valda delar. (Kan laddas ner från biblioteket) Jakobsson, Inga-Lill & Nilsson, Inger (2011) Specialpedagogik och funktionshinder. Stockholm: Natur och Kultur. Karlsudd, Peter. ”Integrationsreservatet”- finns det kvar. I Klerfelt Anna & Haglund, Björn (2011) Fritidspedagogik: fritidshemmet teorier och praktiker, s. 61-79. Stockholm: Liber. Valda kapitel. Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet. (2011) Stockholm: Utbildningsdepartementet. Läroplan för grundsärskolan. (2011) Stockholm: Utbildningsdepartementet. Nilholm, Claes (2012) Barn och elever i svårigheter.- en pedagogisk utmaning. Lund: Studentlitteratur. Skolverket (2008). Allmänna råd för arbetet med åtgärdsprogram. Reviderad 2009. Stockholm: Skolverket. (kan laddas ner via skolverket.se). Skolverket (2008). Särskilt stöd i grundskolan. En sammanställning av senare års forskning och utvärdering. Reviderad 2011. Stockholm: Skolverket. (kan laddas ner via skolverket.se). Svenska Unescorådet (2006). Salamancadeklarationen och Salamanca +10. Stockholm: Svenska Unescorådets skriftserie 2/2006. Säljö, Roger & Hjörne, Eva (2009) Att platsa i en skola för alla. Stockholm: Norstedts akademiska förlag. De Boer, Anke, Pijl, Sip Jan. & Minnaert, Alexander. (2012) Students’ Attitudes towards Peers with Disabilities: A review of the literature. International Journal of Disability, Development and Education, 59(4) 379-392. Tillkommer: Två internationella vetenskapliga artiklar inom det specialpedagogiska området. Egen vald skönlitteratur.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.