Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Educational Sciences 3, Educational Assessment, 7.5 credits
Utbildningsvetenskaplig kärna 3, Kunskapsbedömning, 7.5 hp
972G03
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1GF3 | Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School (Campus Linköping) | 1 (Autumn 2013) | Swedish | Linköping | C | |
L1GF3 | Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School (Campus Norrköping) | 1 (Autumn 2013) | Swedish | Norrköping | C |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Huvudbok som kan köpas i bokhandeln:
Woolfolk, Anita; McMillan, James; Hughes, Malcolm & Walkup, Vivienne (2011).
Educational psychology and classroom assessment, Boston: Pearson. (Samlingsverk för LiU:s lärarstudenter, s. XXX-XXX för denna kurs.) [280 sidor]
Artiklar och texter som kan hämta via internet eller bibliotekets hemsida:
Andersson, Håkan (2010). Skriftliga omdömen – klara besked? Pedagogiska rapporter från Pedagogiska institutionen Umeå universitet 2010, Nr 81
http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:290722/FULLTEXT01.pdf [34]
Carr, Sonya. C (2008). Student and peer evaluation: Feedback for all learners. Teaching
exceptional children, 40, 24-30. [7]
Green, Susan Johnson, Robert L., Do-Hong, Kim & Pope, Nakia S. (2007). Ethics in class-room assessment practices: Issues and attitudes. Teaching and Teacher Education, 23, 999-1011. [10]
Mavrommatis, Yiannis (1997). Understanding assessment in the classroom. Phases of the assessement process – the assessment episode. Assessment in Education, 4, 381-400. [20]
Vallberg Roth, Ann-Christine. (2010). Att stödja och styra barns lärande – tidig bedömning och dokumentation. I Skolverket, Perspektiv på barndom och barns lärande – En kunskapsöversikt om lärande i förskolan och grundskolans tidigare år (s. 175-234). Stock-holm: Fritzes. [59]
Artikelsamlingen som kan köpas från LiU-tryck:
Gustavsson, Bernt (2002). Vad är kunskap? En diskussion om praktisk och teoretisk kunskap (s. 13-17, 39-49) Stockholm: Skolverket. [15]
Korp, Helena (2003). Vad är det som ska bedömas? Ur H. Korp, Kunskapsbedömning – hur,
vad och varför, (s. 85-92, 126-134). Stockholm: Myndigheten för skolutveckling. [17]
Lindström, Lars (2005). Pedagogisk bedömning. I L. Lindström och V. Lindberg (red.),
Pedagogisk bedömning. Om att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap, (s. 11-27).
Stockholm: HLS Förlag. [15]
Norberg, Katarina. (2010). Bedömning i en mångkulturell skola. I A Hult & A Olofsson
(red.), Utvärdering och bedömning i skolan (s. 105-120). Stockholm: Natur & Kultur. [15]
Pettersson, Daniel (2010). Internationella kunskapsmätningar och deras funktioner. I C. Lun-dahl och M. Folke-Fichtelius (red.), Bedömning i och av skolan, (s. 259-273). Lund: Studentlitteratur. [15]
Myndighetstexter för blivande F-3-lärare:
Lgr (2011). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011. Stockholm:
Skolverket. <http://www.skolverket.se/publikationer?id=2575> [15]
SKOLFS (2012:16). Skolverkets allmänna råd om utvecklingssamtalet och den skriftliga individuella utvecklingsplanen. Stockholm: skolverket. http://www.skolverket.se/skolfs?id=2419 [2]
Skolverket (2013). Den skriftliga individuella utvecklingsplanen. Stockholm: Skolverket.
http://www.skolverket.se/polopoly_fs/1.206541!/Menu/article/attachment/Den%20skriftliga%20individuella%20utvecklingsplanen_4%20%28Slutgiltig%20version%29.pdf [16]
Skolverket (2012). Elevers rätt till kunskap och särskilt stöd. Stockholm: Skolverket. http://www.skolverket.se/regelverk/juridisk-vagledning/ratt-till-kunskap-och-sarskilt-stod-1.126409 [6]
Skolverket (2012). Utvecklingssamtalet och den skriftliga individuella utvecklingsplanen
- för grundskolan, grundsärskolan, specialskolan och sameskolan. Stockholm: Skolverket <http://www.skolverket.se/publikationer?id=2811 > [24]
Skolverket (2011a). Kunskapsbedömning i skolan: praxis, begrepp, problem och möjligheter. Stockholm: Skolverket. http://www.skolverket.se/publikationer?id=2660 [77]
Skolverket (2011b). Planering och genomförande av undervisning för grundskolan, grundsärskolan, specialskolan och sameskolan. Stockholm: Skolverket. http://www.skolverket.se/publikationer?id=2698 [45]
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.