Social Science 1, 13.5 credits

Samhällsorienterande ämnen 1, 13.5 hp

972G20

Main field of study

Society and Culture

Course level

First cycle

Course type

Programme course

Main field of study

Society and Culture

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier

No examination details is to be found.

Barnkonventionen www.unicef.se Bennich-Björkman, Li & Blomqvist, Paula (red.), Mellan folkhem och Europa: svensk politik i brytningstid, Liber, Malmö, 2008 Berglund, Jenny & Gunner, Gunilla (red.), Barn i religionernas värld, Liber, Stockholm, 2011 Dahlin, Bo, Om undran inför livet: barn och livsfrågor i ett mångkulturellt samhälle, Studentlitteratur, Lund, 2004 Franck, Olof, Hermansson Adler, Magnus & Björneloo, Inger, Samhällsämnenas didaktik: F - åk 3, Studentlitteratur, Lund, 2013 Furseth, Inger & Repstad, Pål, Religionssociologi: en introduktion, Liber, Malmö, 2005 Hesslefors-Arktoft, Elisabeth, ”Att utgå från erfarenheter, utmana och skapa nya erfarenheter”, i Almius, Tore, Erfarande och synvändor: en artikelsamling om de samhällsorienterande ämnenas didaktik, Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet, Göteborg, 2006 www.gu.se JÄMSTÄLLDHET GÖR VÄRLDEN RIKARE! En inspirationsskrift för skolans alla lärare om jämställdhet för hållbar utveckling i ett globalt perspekti, SIDA, 2006. www.sida.se Landin, Staffan, Blir världen bättre?: [fakta om utvecklingen i världen, 5., uppdaterade och omarb. uppl., United Nations Development Programme (UNDP), Stockholm, 2012 www.undp.se Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011, Lgr 11. Stockholm: Fritzes. www.skolverket.se Löfstedt, Malin (red.), Religionsdidaktik: mångfald, livsfrågor och etik i skolan Studentlitteratur, Lund, 2011 Oscarsson, Vilgot, ”Elever och lärare tycker om So”, i Almius, Tore, Erfarande och synvändor: en artikelsamling om de samhällsorienterande ämnenas didaktik, Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet, Göteborg, 2006 www.gu.se Regerinsformen (kapitelöversikt) www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-riksdagen/Demokrati/Grundlagarna/Regeringsformen/ Smart, Ninian, World´s Religions, Cambridge University Press, Cambridge, 1998, s.10-22 (Finns på Lisam) Vernersson, Folke, Undervisa om samhället: didaktiska modeller och läraruppfattningar, Studentlitteratur, Lund, 1999 Svanberg, Ingvar & Westerlund, David (red.), Religion i Sverige, Dialogos, Stockholm, 2011 Svensk författningssamling 1974:152, Regeringsformen www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Kungorelse-1974152-om-beslu_sfs-1974-152/ Welzel, Christian, Theories of Democratization (2009) s 74-90 www.worldvaluessurvey.org/wvs/articles/folder_published/publication_579

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.