Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Social Science 1, 13.5 credits
Samhällsorienterande ämnen 1, 13.5 hp
972G20
Main field of study
Society and CultureCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1GF3 | Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School (Campus Linköping) | 2 (Spring 2014) | Swedish | Linköping | C | |
L1GF3 | Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School (Campus Norrköping) | 2 (Spring 2014) | Swedish | Norrköping | C |
Main field of study
Society and CultureCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Barnkonventionen www.unicef.se
Bennich-Björkman, Li & Blomqvist, Paula (red.), Mellan folkhem och Europa: svensk politik i brytningstid, Liber, Malmö, 2008
Berglund, Jenny & Gunner, Gunilla (red.), Barn i religionernas värld, Liber, Stockholm, 2011
Dahlin, Bo, Om undran inför livet: barn och livsfrågor i ett mångkulturellt samhälle, Studentlitteratur, Lund, 2004
Franck, Olof, Hermansson Adler, Magnus & Björneloo, Inger, Samhällsämnenas didaktik: F - åk 3, Studentlitteratur, Lund, 2013
Furseth, Inger & Repstad, Pål, Religionssociologi: en introduktion, Liber, Malmö, 2005
Hesslefors-Arktoft, Elisabeth, ”Att utgå från erfarenheter, utmana och skapa nya erfarenheter”, i Almius, Tore, Erfarande och synvändor: en artikelsamling om de samhällsorienterande ämnenas didaktik, Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet, Göteborg, 2006 www.gu.se
JÄMSTÄLLDHET GÖR VÄRLDEN RIKARE! En inspirationsskrift för skolans alla lärare om jämställdhet för hållbar utveckling i ett globalt perspekti, SIDA, 2006. www.sida.se
Landin, Staffan, Blir världen bättre?: [fakta om utvecklingen i världen, 5., uppdaterade och omarb. uppl., United Nations Development Programme (UNDP), Stockholm, 2012 www.undp.se
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011, Lgr 11. Stockholm: Fritzes. www.skolverket.se
Löfstedt, Malin (red.), Religionsdidaktik: mångfald, livsfrågor och etik i skolan Studentlitteratur, Lund, 2011
Oscarsson, Vilgot, ”Elever och lärare tycker om So”, i Almius, Tore, Erfarande och synvändor: en artikelsamling om de samhällsorienterande ämnenas didaktik, Institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet, Göteborg, 2006 www.gu.se
Regerinsformen (kapitelöversikt)
www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-riksdagen/Demokrati/Grundlagarna/Regeringsformen/
Smart, Ninian, World´s Religions, Cambridge University Press, Cambridge, 1998, s.10-22 (Finns på Lisam)
Vernersson, Folke, Undervisa om samhället: didaktiska modeller och läraruppfattningar, Studentlitteratur, Lund, 1999
Svanberg, Ingvar & Westerlund, David (red.), Religion i Sverige, Dialogos, Stockholm, 2011
Svensk författningssamling 1974:152, Regeringsformen
www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Kungorelse-1974152-om-beslu_sfs-1974-152/
Welzel, Christian, Theories of Democratization (2009) s 74-90 www.worldvaluessurvey.org/wvs/articles/folder_published/publication_579
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.