Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Social Science 2, 13.5 credits
Samhällsorienterande ämnen 2, 13.5 hp
972G21
Main field of study
Society and CultureCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1GF3 | Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School (Campus Linköping) | 2 (Spring 2014) | Swedish | Linköping | C | |
L1GF3 | Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School (Campus Norrköping) | 2 (Spring 2014) | Swedish | Norrköping | C |
Main field of study
Society and CultureCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Andersson, Hans, Den medeltida staden – struktur och bebyggelse. Ur Den svenska staden : planering och gestaltning - från medeltid till industrialism. Thomas Hall, Katarina Dunér, red. Stockholm : Sveriges radio, 1997
Balldin, Jutta. Barndomens geografi och platser. sid 135-147. Malmö högskola
Cele, Sofia, Från sinne till symbol – om barns förhållande till kartan. Ur Geografiska Notiser 3 2008
Gothlin, Eva, Kön eller genus?, Nationella sekretariatet för genusforskning, Göteborg, 1999
Graninger, Gun & Graninger, Göran, ”Forntidsgröten: barns tidsuppfattning och skolans historieundervisning - några iakttagelser”, i Hansson, Gunnar & Svensson, Cai (red.), Litteraturen och läsarna: festskrift till Gunnar Hansson, Tema Kommunikation, Univ., Linköping, 1988
Hartsmar, Nanny, Historiemedvetande: elevers tidsförståelse i en skolkontext, Institutionen för pedagogik, Lärarhögsk., Diss. Lund: Univ., Malmö, 2001
Hermansson Adler, Magnus, Historieundervisningens byggstenar: grundläggande pedagogik och ämnesdidaktik, Liber, Stockholm, 2009
Holmén Janne, "Historia", i Larsson, Esbjörn & Westberg, Johannes (red.), Utbildningshistoria: en introduktion, 1. uppl., Studentlitteratur, Lund, 2011, s 199-208
Kinlund, Peter, Kartan som maktens och lögnens redskap. Ur Geografiska Notiser 3 2008
Lindström, Dag, Forntid i Sverige: en introduktion, Natur och kultur, Stockholm, 2004
Lindström, Jonathan & Hjort, Sofi, Forntiden runt hörnet: En arkeologisk handledning för grundskolans lärare, Stockholms läns museum, Stockholm, 1998
Lykke, Nina, 'Intersektionalitet - ett användbart begrepp för genusforskningen', Kvinnovetenskaplig tidskrift., 24(2003):1, s.47-56, 2003
Møller, Jens Peter, Geografididaktik: perspektiv och exempel, Liber, Stockholm, 2003
Naish Michael C, Mental utveckling och inlärningen i geografi. Ur Mårtensson och Wennberg, red Geografi världens ämne. Stockholm : Utbildningsradion, 1996
Olsson, Mats och Thomasson, Joakim, Vad är en by och varför? Ur Scandia volym 67 nummer1, 2001. www.scandia.hist.lu.se
Perhans, Karl-Erik, Istidens landskap: jordarter och terrängformer, Geo läromedel, Sollentuna, 2002
Perhans, Karl-Erik, Endogena processer och landformer, Geo läromedel, Sollentuna, 2003
Perhans, Karl-Erik, Exogena processer och landformer, Geo läromedel, Sollentuna, 2004
Sanderoth, Ingrid, Werner, Margit & Båth, Sten, Plats - identitet - lärande: närområdesstudier i skolan, Studentlitteratur, Lund, 2009
Thurén, Torsten, Källkritik, Liber, Stockholm, 2005
Tunström, Moa, Segregationens två poler. Mania,#3/4 2010. Tidskriften Mana
van der Brugt, Danielle, Farliga platser och skumma typer – rädsla för stadens våld bland barn och deras föräldrar. Ur Geografiska Notiser 3, 2009
Österberg, Eva, 'Historikern och vår kulturella mångfald.', i Qvarsell Roger & Bengt Sandin (red)., Den mångfaldiga historien: tio historiker om forskningen inför framtiden, Historiska media, Lund, 2000
STADSPLANER kompendium från institutionen
KARTOGRAFI kompendium från institutionen
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.