Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Educational Sciences 7, School Development and Evaluation, 7.5 credits
Utbildningsvetenskaplig kärna 7, Skolutveckling och utvärdering, 7.5 hp
973A08
Main field of study
DidacticsCourse level
Second cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1G46 | Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School | 7 (Autumn 2017) | 201744-201748 | Swedish | Linköping, Valla | C |
Main field of study
DidacticsCourse level
Second cycleAdvancement level
A1XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Grundläggande referenser
*Granström, Kjell. (2011) Vad är värt att utveckla i skolan vem bestämmer? I Thornberg, Robert & Thelin Katina (Red) (2011). Med ansiktet vänt mot Europa - perspektiv på skolutveckling. Lärarförbundet, Skolverket, Sveriges skolledarförbund. Hämtad den 14 juni 2016, https://m.lararforbundet.se/web/shop2.nsf/81fd9969356536f5c1256e5a003339b3/E4ADCF56C0C87A18C12578340048ACC5/$file/Med_ansiktet_vant_mot_Europa.pdf
Håkansson, Jan (2011). Synligt lärande: presentation av en studie om vad som påverkar elevers studieresultat. Sveriges kommuner och landsting. Hämtad den 14 juni 2016, http://webbutik.skl.se/bilder/artiklar/pdf/7164-706-1.pdf?issuusl=ignore
*Kornhall, Per. (2014). Alla i mål, Skolutveckling på evidensbaserad grund, en handbok. Natur och kultur. Stockholm.
Runesson, U. (2012). Learning Study – ämnesdidaktiskt utvecklingsarbete och forskning. Forskning om undervisning och lärande, vol 8, sid 7-17.
Rönnerman, Karin. (2011). Aktionsforskning - kunskapsproduktion i praktiken. Forskning om undervisning och lärande, Vol 5. s 51 – 62.
*Sandberg, Bo & Faugert Sven (2016). Perspektiv på utvärdering. Lund: Studentlitteratur.
Kap. 1 och kap 2.
Schleicher, Andreas (2012). Använd data för att bygga bättre skolor. Filmad Jul 2012, Posted Feb 2013, TEDGlobal 2012.Hämtad den; 130905 http://www.ted.com/talks/lang/sv/andreas_schleicher_use_data_to_build_better_schools.html?source=email#.UiBFQhearMR.email
Skolinspektionen (2013) Navet i skolornas utvecklingsarbete https://www.skolinspektionen.se/globalassets/0-si/08-om-oss/regeringsuppdrag/navet-i-skolornas-utvecklingsarbete-utdrag-arsrapporten-2012.pdf
*Skolverket (2015). Kvalitetsarbete i praktiken, Hämtad den 14 juni 2016; http://www.skolverket.se/om-skolverket/publikationer/visa-enskild-publikation?_xurl_=http%3A%2F%2Fwww5.skolverket.se%2Fwtpub%2Fws%2Fskolbok%2Fwpubext%2Ftrycksak%2FBlob%2Fpdf3381.pdf%3Fk%3D3381
*Österberg, Jonas. (2014). Resultatanalys i skolan. Lund: Studentlitteratur. Kap 1 – 3, kap 5 – 6.
Tillkommer gör relevanta referenser för kursen som studenten söker självständigt.
Utvidgande referenser
Blossing Ulf, Nyen Torgeir, Söderström Åsa & Hagen Tønder Anna (2012). Att kartlägga och
förbättra skolor - sex typskolor. Lund: Studentlitteratur.
Hargreaves, Andy, & Shirley, Dennis. (2012). The Global Fourth Way: The Quest for Educational Excellence. Thousand Oaks, CA: Corwin. Reviewed by Helen Janc Malone, Harvard University i Education Rewiew (open access journal) som nås via : http://www.edrev.info/reviews/rev1252.pdf (Hämtad 131021)
Håkansson Jan & Sundberg Daniel (2012). Utmärkt undervisning: Framgångsfaktorer i svensk och internationell belysning. Stockholm, Natur och kultur.
Kornhall Per (2013). Barnexprimentet. Stockholm: Leopard Förlag.
Kroksmark Tomas (2013). Kollegialt lärande och kollektiv kompetensutveckling. Lärarförbundet webb-tv.
Hämtad den 130905;http://www.lararforbundet.se/web/ws.nsf/documents/00355ACA?opendocument&re
Problembaserad skolutveckling (PBS). Karlstads universitet - Kau.se. Se; http://www.kau.se/pbs/om-pbs-2
Skolinspektionen (2013). Skolans kvalitetsarbete ger möjlighet till förändring. Skolinspektionens erfarenheter och resultat från tillsyn och kvalitetsgranskning 2012. Skolinspektionens rapport, Diarienummer 40-2013:2853.
Skolverket (2014). Alla skolor ska bli bra skolor http://www.skolverket.se/om-skolverket/publikationer/visa-enskild-publikation?_xurl_=http%3A%2F%2Fwww5.skolverket.se%2Fwtpub%2Fws%2Fskolbok%2Fwpubext%2Ftrycksak%2FBlob%2Fpdf3170.pdf%3Fk%3D3170
Yohalem Nicole, Granger Robert C & Pittman Karen J (2009). The quest for quality: Recent developments and future directions for the out-of-school-time field. New Directions For Youth Development, 2009 (121), 129-140.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.