Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Educational Sciences 1, Didactics, 5 credits
Utbildningsvetenskaplig kärna 1, Allmändidaktik, 5 hp
973G01
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseExaminer
Mats SjöbergCourse coordinator
Mats SjöbergDirector of studies or equivalent
Lotta HolmeECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1G46 | Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School | 1 (Autumn 2017) | 201734-201737 | Swedish | Linköping, Valla | C |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeNo examination details is to be found.
Boo, Sofia – Forslund Frykedal, Karin – Thorsten, Anja (2017): Att anpassa undervisning till individ och grupp. Natur & kultur.
Charon, Joel M (2007): “The nature of perspective”, i: Symbolic interactionism. An introduction, an interpretation, an integration; N.J: Prentice Hall; (häfte), (13 s)
Comenius, Johan Amos (1996): Didactica Magna. Göteborg: Daidalos (häfte), (12 s)
Dewey, John (2008): Individ, skola och samhälle. Utbildningsfilosofiska texter. Stockholm: Natur och Kultur (häfte), (11 s)
Fröbel, Friedrich (1993): Människans fostran. Lund: Studentlitteratur, (häfte), (10 s)
Förskoleklassen – uppdrag, innehåll och kvalitet (2014). Stödmaterial, Skolverket (2014) http://www.skolverket.se/skolverket/publikationer?id=3329
Herbart, Johann Friedrich (1993): Konturer till föreläsningar i pedagogik. Stockholm: Ordmånen förlag (häfte), (14 s)
Jepson Wigg, Ulrika (2015): ”Att analysera livsberättelser”, i: A.Fejes & R. Thornberg (red):
Handbok i kvalitativ analys. Stockholm: Liber (häfte), (15 s.)
Key, Ellen (1976): Barnets århundrade. Lund: Aldus (häfte), (12 s)
Kroksmark, Tomas (2013): ”Inledning. Invitation till skolan och läraryrket”, i: T. Kroksmark:
De stora frågorna om skolan. Lund: Studentlitteratur (häfte) (13 s)
Lindberg, Leif (1994): ”Akademiska studier och akademisk undervisning – kännetecknande drag”, i: S. Franke-Wikberg, L. Lindberg, B. Lundgren, B. Mårtensson, B. Sundin, T. Sundström & S. Sörlin (red): Vetandets vägar. Lund: Studentlitteratur (häfte) (11 s)
Lindqvist, Per (2015): ” Ödmjuk orubblighet. En avgörande (och rimlig) kvalitet i lärares yrkeskunnande”, i: Nordisk tidskrift för allmän didaktik, nr 1 (finns att hämta på nätet som open access under tidskriftens namn) (13 s)
Lindström, Gunnar & Pennlert, Lars-Åke (2016): Undervisning i teori och praktik - en introduktion i didaktik. 6:e reviderade upplagan. Umeå: Fundo förlag (bokhandeln) (93 s)
Lärarens handbok (2015): Läroplaner. Skollag. Yrkesetiska principer. FN;s barnkonvention. Lund: Studentlitteratur
Rousseau, Jean Jacques (1985): Emile eller om uppfostran. Göteborg: Gidlunds (häfte), (3 s)
Röda Korsets Högskola (2015): Guide till referenshantering enligt APA-systemet. Svenska tolkning av APA-systemet för Röda korsets Högskola. Röda Korset. www.rkh.se/PageFiles/3800/APA-referensguide%2020150922.pdf
Schött, Kristina - Hållsten, Stina - Moberg, Bodil - Strand, Hans (2015): Studentens skrivhandbok. Stockholm: Liber.
Skolverket (2011): Planering och genomförande av undervisningen – för grundskolan, grundsärskolan, specialskolan och sameskolan. Skolverkets allmänna råd. (45 s) www.skolverket.se/publikationer?id=2698
Skolverket (2016): Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011. Kap 1, 2 och 3, (20 s). www.skolverket.se/publikationer?id=2575
Stensmo, Christer (2007): Pedagogisk filosofi. Lund: Studentlitteratur (häfte) (12 s)
SOU 2007:28: Tydliga mål och kunskapskrav i grundskolan, bilaga 6: Läroplaner och kursplaner i Sverige under 1900-talet – en sammanfattning (20 s) http://www.regeringen.se/sb/d/8439/a/81428 (20 s)
Vägval i skolans historia. Tidskrift från Föreningen för svensk undervisningshistoria 6 (3-4) 2006, (häfte) (16 s)
Resursmaterial (SR)
Programmet Sommar P 1 (2015): David Batra. Nås via http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/562302?programid=2071
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.