Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Swedish, Teaching Practise, 6 credits
Svenska, Verksamhetsförlagd utbildning, 6 hp
973G37
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1G46 | Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School | 2 (Spring 2012) | Swedish | Linköping, Valla | C |
Main field of study
DidacticsCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School
Grades
Two-grade scale, U, GOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.Department
Institutionen för kultur och kommunikationNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Allard, Birgitta & Sundblad, Bo (2002). Nya LUS-boken. Bonnier Utbildning, Stockholm
Ask, Sofia (2006). Hållbara texter – att skriva för studier och arbetsliv Att läsa och skriva – forskning och beprövad erfarenhet ( 2007) Löpnummer 2007:4 www.skolutveckling.se
Bolander, Maria (2005). Funktionell svensk grammatik, Stockholm,Liber
Bjar, Louise (red.) (2006). Det hänger på språket. Lund,Studentlitteratur.
Brodow, Bengt, Nilsson, N-E & Ullström, S-O (2000). Retoriken kring grammatiken: didaktiska perspektiv på skolgrammatik. Lund, Studentlitteratur .
Bråten, Ivar (red.) (2008). Läsförståelse i teori och praktik. Lund: Studentlitteratur.
Börestam, Ulla & Huss, Leena (2001). Språkliga möten. Tvåspråkighet och kontaklingvisitk. Lund: Studentlitteratur.
Cain, Kate (2010). Reading Development and Difficulties. Blackwell/Wiley & Sons.
Carlquist, Jonas (2005) Vad lär sig ungdomar när de spelar Half-life – om datorspelets
inverkan på läsning och skrivning. I: Texter om svenska med didaktisk inriktning, Fjärde
nationella konferensen i Svenska med didaktisk inriktning Umeå 2005 (red) Anders
Sigrell.
Catts, Hugh.W., Adlof, Suzanne. M., & Weismer, S. Ellis. (2006). Language Deficits in poor comprehenders: a case for the simple view of reading. Journal of Speech, Language and Hearing Research, 49. 278-293.
Chambers, Aidan (1998). Böcker inom oss.
Elbro, Carsten (2004). Läsning och läsundervisning. Stockholm: Liber.
Ewald, Annette (2007) Läskulturer – Lärare,elever och litteraturläsning i grundskolans
mellanår, Malmö Studies in Educational Sciences No 29, Malmö Högskola.
Fast, Carina (2001). Berätta! Inspiration och teknik . Stockholm: Natur och Kul
Myndigheten för skolutveckling (2007) Svenska – en samtalsguide om kunskap, arbetssätt
och bedömning, http://www.skolverket.se/sb/d/150.
Harstad, Fredrik & Andersson, Annica (2009) Språk i Norden. Harstad skribent. (Ev.)
Karker, Allan, Lindgren, birgitta & Loland, Ståle (red) (1997) Nordens språk.Oslo: Novus
Kåreland, Lena (2009). Barnboken i samhället.
Kåreland, Lena (red) (2005). Modig och stark – eller ligga lågt. Skönlitteratur och genus i skola och förskola
Myndigheten för skolutveckling (2007). Att läsa och skriva - forskning och beprövad erfarenhet. Stockholm:Liber Distribution.
Nikolajeva, Maria (2004). Barnbokens byggklossar.
Nilsson, Nils-Erik (2004). Elevforskning i grundskolan, Lund, Studentlitteratur
Reichenberg, Monica (2009) Vägar till läsförståelse, Stockholm, Natur & Kultur
Samuelsson, Stefan m fl. (red.) (2009). Dyslexi och andra svårigheter med skriftspråket. Stockholm: Natur och Kultur.
Wolf, Lars (2002). Läsaren som textskapare. Lund: studentlitteratur.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.