Swedish, Teaching Practise, 6 credits

Svenska, Verksamhetsförlagd utbildning, 6 hp

973G37

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Course type

Programme course
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1G46 Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School 2 (Spring 2012) Swedish Linköping, Valla C

Main field of study

Didactics

Course level

First cycle

Advancement level

G1X

Course offered for

  • Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School

Grades

Two-grade scale, U, G

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för kultur och kommunikation

No examination details is to be found.

Allard, Birgitta & Sundblad, Bo (2002). Nya LUS-boken. Bonnier Utbildning, Stockholm Ask, Sofia (2006). Hållbara texter – att skriva för studier och arbetsliv Att läsa och skriva – forskning och beprövad erfarenhet ( 2007) Löpnummer 2007:4 www.skolutveckling.se Bolander, Maria (2005). Funktionell svensk grammatik, Stockholm,Liber Bjar, Louise (red.) (2006). Det hänger på språket. Lund,Studentlitteratur. Brodow, Bengt, Nilsson, N-E & Ullström, S-O (2000). Retoriken kring grammatiken: didaktiska perspektiv på skolgrammatik. Lund, Studentlitteratur . Bråten, Ivar (red.) (2008). Läsförståelse i teori och praktik. Lund: Studentlitteratur. Börestam, Ulla & Huss, Leena (2001). Språkliga möten. Tvåspråkighet och kontaklingvisitk. Lund: Studentlitteratur. Cain, Kate (2010). Reading Development and Difficulties. Blackwell/Wiley & Sons. Carlquist, Jonas (2005) Vad lär sig ungdomar när de spelar Half-life – om datorspelets inverkan på läsning och skrivning. I: Texter om svenska med didaktisk inriktning, Fjärde nationella konferensen i Svenska med didaktisk inriktning Umeå 2005 (red) Anders Sigrell. Catts, Hugh.W., Adlof, Suzanne. M., & Weismer, S. Ellis. (2006). Language Deficits in poor comprehenders: a case for the simple view of reading. Journal of Speech, Language and Hearing Research, 49. 278-293. Chambers, Aidan (1998). Böcker inom oss. Elbro, Carsten (2004). Läsning och läsundervisning. Stockholm: Liber. Ewald, Annette (2007) Läskulturer – Lärare,elever och litteraturläsning i grundskolans mellanår, Malmö Studies in Educational Sciences No 29, Malmö Högskola. Fast, Carina (2001). Berätta! Inspiration och teknik . Stockholm: Natur och Kul Myndigheten för skolutveckling (2007) Svenska – en samtalsguide om kunskap, arbetssätt och bedömning, http://www.skolverket.se/sb/d/150. Harstad, Fredrik & Andersson, Annica (2009) Språk i Norden. Harstad skribent. (Ev.) Karker, Allan, Lindgren, birgitta & Loland, Ståle (red) (1997) Nordens språk.Oslo: Novus Kåreland, Lena (2009). Barnboken i samhället. Kåreland, Lena (red) (2005). Modig och stark – eller ligga lågt. Skönlitteratur och genus i skola och förskola Myndigheten för skolutveckling (2007). Att läsa och skriva - forskning och beprövad erfarenhet. Stockholm:Liber Distribution. Nikolajeva, Maria (2004). Barnbokens byggklossar. Nilsson, Nils-Erik (2004). Elevforskning i grundskolan, Lund, Studentlitteratur Reichenberg, Monica (2009) Vägar till läsförståelse, Stockholm, Natur & Kultur Samuelsson, Stefan m fl. (red.) (2009). Dyslexi och andra svårigheter med skriftspråket. Stockholm: Natur och Kultur. Wolf, Lars (2002). Läsaren som textskapare. Lund: studentlitteratur.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.