Visual art 1, 15 credits

Bild 1, 15 hp

973G42

Main field of study

No main field of study

Course level

First cycle

Course type

Programme course

Examiner

Birgitte Sturehed

Course coordinator

Birgitte Sturehed

Director of studies or equivalent

Mats Brusman
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for Semester Weeks Language Campus ECV
L1G46 Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School 5 (Autumn 2019) 201944-202003 Swedish Linköping, Valla E

Main field of study

No main field of study

Course level

First cycle

Advancement level

G2X

Course offered for

  • Primary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 4-6 of the Compulsory School

Examination

Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.

Students who have passed an examination may not retake it in order to improve their grades.

 

Applies to all courses regardless of grading scale.

  • Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.

If the course has a three-graded grading scale (U - VG), following applies:

  • Students who have passed an examination may not retake it in order to improve their grades.

If the course is a VfU course, the following applies:

  • Examination of applied social and didactic abilities is limited to three (3) occasions.

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus.

The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus.

The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier
Code Name Scope Grading scale
MRE3 Exercises 3 credits U, G
POR7 Exercises 6 credits U, G, VG
SRE8 Exercises 3 credits U, G, VG
PRO5 Exercises 3 credits U, G, VG
Boo Sofia, Forslund Frykedal Karin, Thorsten Anja (red) Att anpassa undervisning: till individ och grupp i klassrummet Natur & Kultur 2017 Burman Greta Konstens i historien, Natur & Kultur 2007 Freeland, Cynthia Konstteori, Raster 2006 Löfstedt, Ulla. Barns bildskapande. Teoretiska perspektiv och didaktiska konsekvenser. Författarenen 2004 Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011 (Lgr 11). Stockholm: Skolverket.   (www.skolverket.se) Skolverket Kursplan för Bild (www.skolverket.se) Skolverket, Kommentarmaterial till kursplanen i bild reviderad 2017 (www.skolverket.se) Åhall, Matilda, Lärarens guide till Bild. Teori, praktik, bedömning, Natur & Kultur 2017 Åsen, Gunnar, Bildundervisning och lärande genom bilder, Liber AB, Stockholm 2017 Kurslitteratur (obligatorisk): texterna finns på Lisam/kurslitteratur/Inskannat Litteratur/… Workshop: Att planera undervisning − Notenberg Olga Bild & form 1–3 & Bild & form 4–6 Studentlitteratur andra upplaga 2001s. (åk 1-3)44-46, 72-73, 104-105 &(åk 4-6)42-43, 82-83, 118-121 WSHOP1 Text Papier-maché WSHOP2 Textkompendium Ansikte & kropp − Alm, Thomas, Teckna porträtt, Natur & Kultur. − Barber, Barringston, Teckningskonstens grunder WSHOP5 Textkompendium Färg − Frid, Johan Intro Bild. Didactica förlag 2011s. 117-132 − Gundersen, Asbjörn; Hjernsmo, Dag; Reinhardtsen, Färglärans grunder, Proteam1996 s. 9-31 WSHOP8 Textkompendium Återbruk − Odegard, Nina. Återbruk som kreativ kraft. Lärarförlaget 2015 s. 171-201 Mera tillkommer Text Litteratur seminarium 1. − Aronsson Karin, Barns världar – barns bilder. Natur och kultur 1997 s. 29-51 Textkompendium till Litteratur seminarium 2. Textkompendium till Föreläsning Bildanalys − Bergström, Bo Bild och Budskap. Carlsson 2011 s.176-186 − Waern, Ywonne; Pettersson, Rune & SvenssonGarry. Bild och föreställning. Studentlitteratur 2014 s.35-52 Text till föreläsnings Postmodernism och samtidskonst − Modig, Karolina & Modig, Erik, Att definiera konst, s.131–161 i Värdet av konst: för människa, näringsliv och samhälle, Rheologica Publishing, Stockholm 2013 Textkompendium till föreläsning Konst och pedagogik − Karlsson, Marie Bendroth, Barns möte med konst. Studentlitteratur 2016 s.29-37 & 55-61 − Venke, Aure; Illeris, Helene; Örtegren Hans. Konsten som läranderesurs. Nordisk Akvarellmuseet 2009 s.208-224 − Häggström, Margaretha; Örtegren, Hans. Visuell kunskap för multimodalt lärande Studentlitteratur 2017 s. 195-211 Text till föreläsning Performativa positioner − Illeris Helene Det pædagogiske forhold som performance: - ritualer og performative positioner i formidling af kunst på museer, från Pædagogisk antropologi: ? et fag i tilblivelse Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag 2004 Textkompendium för GU1-GU5 kommer inom kort Kurslitteratur (obligatorisk) som finns i bokhyllan i bildsalen Aronsson Karin Barns bildvärldar – barns bilder. Natur och Kultur1997 Bendroth-Karlsson, Marie, Barns möte med konst, Studentlitteratur 2017 Karlsson, Marie Benroth & Häikiö, Tarja Karlsson Bildkonst och medier för yngre barn Studentlitteratur 2017 Frid, Johan (2005). Intro Bild- skapa kommunicera förstå. Malmö: Didacta Notenberg Olga Bild & form 1–3 Studentlitteratur andra upplaga 2001 Notenberg Olga Bild & form 4–6 Studentlitteratur andra upplaga 2001 Referenslitteratur Aronsson, Karin Barns världar, barns bilder. Natur och kultur 1997 Carr-Gomm, Sarah Motiv och symboler i konsten. En uppslagsbok. Forum 1997 Cavelli-Björkman, Görel Still leben, Nationalmuseum och Bra Böcker 1995 Doverborg, Elisabet & Pramling Samuelsson, Ingrid Att förstå barns tankar: kommunikationens betydelse. Liber förlag 2012 Edwards Betty, Om färg. Handbok och färglära, Forum 2004 Farthing, Stephen,(red) Det här är konst, Nordstedt, Stockholm 2011 eller Farthing, Stephen (red) Art: The Whole Story, Thames and Hudson Ltd 2018 Freeland Cynthia Konstteorien - introduktion Raster förlag 2006 Frid, Johan, Intro Form. Didacta 2011 Hejdelind, Veronica, Intryck och uttryck att använda bilder på gymnasiet, Nationalmuseet, Gleerups 2008 Lind, Ulla, Hasselberg Kersti & Kühlhorn, Britt-Marie (red) Tidsbilder. Perspektiv på skola och bildskapande under 150 år. Utbildningsradion1992 Malmström, Elisabet Estetisk pedagogik och lärandeprocesser i bildskapandet delaktighet och erkännande Carlssons förlag 2006 Wikberg, Stina Bland självporträtt och parafraser. Om kön och skolans bildundervisning, Institutionen för estetiska ämnen, Umeå 2014 www.diva-portal.org/smash/get/diva2:745557/FULLTEXT01.pdfhavet Mankell Bia, Eriksson Yvonne, Lärkner Bengt, Björk Toma, Johannesson Lena (Inbunden), Konst och visuell kultur i Sverige. Före 1809, Bokförlaget Atlantis 2007 Mankell Bia, Eriksson Yvonne, Lärkner Bengt, Björk Toma, Johannesson Lena (Inbunden), Konst och visuell kultur i Sverige. 1810-2000, Bokförlaget Atlantis 2007 Reppen Laila, de Laval Suzanne, Björk Cecilia Björk, Så byggdes staden lärarhandledning (Häftad) Svensk Byggtjänst 2012 Reppen Laila, de Laval Suzanne, Björk Cecilia Björk, Så byggdes staden: [stadsbyggnad, arkitektur, husbyggnad] Svensk byggtjänst, 2012 Weissenrieder, Elisabeth, Skapandets kraft för kunskap och utveckling. Runa förlag 2008

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page. Click on a file to download and open it.