Kommunicera på franska 3 - Marknadsföringsperspektiv, 5 hp
Communicate in French 3 - Marketing, 5 credits
712G36
Huvudområde
FranskaUtbildningsnivå
GrundnivåKurstyp
ProgramkursExaminator
Miguel Gimenez RodriguezKursansvarig
Miguel Gimenez RodriguezStudierektor eller motsvarande
Olle LingeKontaktinformation
Marie Ekström Lorentzon, kursadministratör
Miguel Gimenez Rodriguez, kursansvarig
Olle Linge, studierektor
Kursen ges för | Termin | Veckor | Språk | Ort/Campus | VOF | |
---|---|---|---|---|---|---|
F7YEF | Civilekonomprogrammet, internationellt - Franska | 3 (HT 2023) | 202345-202348 | Franska | Linköping, Valla | O |
Huvudområde
FranskaUtbildningsnivå
GrundnivåFördjupningsnivå
G1NKursen ges för
- Civilekonomprogrammet, internationellt - Franska
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet på grundnivå
samt
Samhällskunskap 1b eller 1a1 och 1a2
samt
Engelska 6
samt
Franska 3
samt
Matematik 3b/3c eller Matematik C
Lärandemål
Efter avslutad kurs skall studenten i tal och skrift, och med sådan precision i språket så det kan förstås och accepteras av en person inom det franska språkområdet, kunna
- använda grundläggande begrepp och modeller i beskrivning av marknadsföringsproblem
- beskriva kulturella särdrag och förutsättningar i marknadskommunikation inom språkområdet
- kommunicera resultatet av sitt lärande inom kursens områden såväl muntligt som skriftligt
Kursinnehåll
Det övergripande målet är att studenten skall utveckla grundläggande kommunikativ förmåga i franska. Detta görs i ett sammanhang där studenten utvecklar kännedom om hur organisationer kommunicerar med marknaden inom språkområdet.
Kursen bygger vidare på innehållet i kursen Marknadsföring, 7hp, som behandlar grundläggande frågor kring marknadsföring främst på konsumentmarknader och diskuterar olika synsätt vid marknadsföring av varor och tjänster. Begrepp och problem som behandlas mer generellt under marknadsföringskursen får inom ramen för denna kurs en mer språkområdesspecifik prägel såväl avseende vokabulär som kulturella särdrag främst inom delområdet marknadskommunikation.
Undervisnings- och arbetsformer
Föreläsningar och seminarier. Utöver detta ska den studerande utöva självstudier.
Examination
Kursen examineras genom:
- Muntlig presentation 2,5 hp
- Skriftlig tentamen 2,5 hp
Detaljerad information återfinns i studiehandboken.
Om det finns särskilda skäl, och om det med hänsyn till det obligatoriska momentets karaktär är möjligt, får examinator besluta att ersätta det obligatoriska momentet med en annan likvärdig uppgift.
Om LiU: s koordinator för studenter med funktionsnedsättning har beviljat en student rätt till anpassad examination vid salstentamen har studenten rätt till det.
Om koordinatorn har gett studenten en rekommendation om anpassad examination eller alternativ examinationsform, får examinator besluta om detta om examinator bedömer det möjligt utifrån kursens mål.
Examinator får också besluta om anpassad examination eller alternativ examinationsform om examinator bedömer att det finns synnerliga skäl och examinator bedömer det möjligt utifrån kursens mål.
Studerande, vars examination underkänts två gånger på kursen eller del av kursen, har rätt att begära en annan examinator vid förnyat examinationstillfälle.
Den som godkänts i prov får ej delta i förnyat prov för högre betyg.
Betygsskala
Tregradig skala, U, G, VGÖvrig information
Planering och genomförande av kurs ska utgå från kursplanens formuleringar. Den kursvärdering som ska ingå i varje kurs ska därför behandla frågan om hur kursen överensstämmer med kursplanen.
Kursen bedrivs på ett sådant sätt att både mäns och kvinnors erfarenhet och kunskaper synliggörs och utvecklas.
Om det föreligger synnerliga skäl får rektor i särskilt beslut ange förutsättningarna för, och delegera rätten att besluta om, tillfälliga avsteg från denna kursplan.
Institution
Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingKod | Benämning | Omfattning | Betygsskala |
---|---|---|---|
TENT | Skriftlig tentamen | 2.5 hp | U, G, VG |
MUNT | Muntlig presentation | 2.5 hp | U, G, VG |
Denna flik innehåller det material som är publikt i Lisam. Den information som publiceras här är inte juridiskt bindande, sådant material hittar du under övriga flikar på denna sida.
Det finns inga filer att visa.