Examensarbete 2 inom engelska (forskningsproduktion), 15 hp
English: Thesis 2, 15 credits
9AXEN7
Huvudområde
EngelskaUtbildningsnivå
Avancerad nivåKurstyp
ProgramkursKursen ges för | Termin | Veckor | Språk | Ort/Campus | VOF | |
---|---|---|---|---|---|---|
L17EN | Ämneslärarprogrammet med inriktning mot arbete i grundskolans årskurs 7-9, ingång Engelska | 9 (HT 2016) | Svenska | Linköping | ||
L17HI | Ämneslärarprogrammet med inriktning mot arbete i grundskolans årskurs 7-9, ingång Historia | 9 (HT 2016) | Svenska | Linköping | ||
L17MA | Ämneslärarprogrammet med inriktning mot arbete i grundskolans årskurs 7-9, ingång Matematik | 9 (HT 2016) | Svenska | Linköping | ||
L17TE | Ämneslärarprogrammet med inriktning mot arbete i grundskolans årskurs 7-9, ingång Textilslöjd | 9 (HT 2016) | Svenska | Linköping | V | |
L17TM | Ämneslärarprogrammet med inriktning mot arbete i grundskolans årskurs 7-9, ingång Trä- och metallslöjd | 9 (HT 2016) | Svenska | Linköping |
Huvudområde
EngelskaUtbildningsnivå
Avancerad nivåFördjupningsnivå
A1XKursen ges för
- Ämneslärarprogrammet med inriktning mot arbete i grundskolans årskurs 7-9, ingång Engelska
- Ämneslärarprogrammet med inriktning mot arbete i grundskolans årskurs 7-9, ingång Historia
- Ämneslärarprogrammet med inriktning mot arbete i grundskolans årskurs 7-9, ingång Matematik
- Ämneslärarprogrammet med inriktning mot arbete i grundskolans årskurs 7-9, ingång Trä- och metallslöjd
- Ämneslärarprogrammet med inriktning mot arbete i grundskolans årskurs 7-9, ingång Textilslöjd
Förkunskapskrav
Godkänt examensarbete 1 (forskningskonsumtion) inom engelska.Lärandemål
Efter avslutande kurs skall den studerande kunna:
- självständigt planera och genomföra ett vetenskapligt arbete inom Engelska med ämnesdidaktisk inriktning
- formulera en forskningsbar problemställning som bygger på analys av aktuell forskning
- välja och argumentera för lämpliga metoder för insamling och analys av data
- söka, tolka och kritiskt värdera aktuell forskning utifrån gällande teoretiska och metodologiska ansatser
- självständigt argumentera för avgränsningar och val av perspektiv
- tillämpa etablerade forskningsetiska principer
- tillämpa ett analytiskt förhållningssätt
- presentera och försvara sitt vetenskapliga arbete
- kritiskt granska och diskutera ett vetenskapligt arbete
- använda ett för vetenskapliga texter korrekt och till stilen lämpligt engelskt språkbruk
Kursinnehåll
Kursen innebär en fördjupning av tidigare studier och erfarenheter under utbildningen. I kursen vägleds den studerande successivt vad gäller den vetenskapliga kunskapsprocessens olika delar. Den studerande genomför ett längre vetenskapligt arbete inom Engelska med ämnesdidaktisk inriktning. Studenten väljer ut/samlar in/producerar relevant forskningsbart material (forskningsproduktion). Studenten läser, granskar och ger återkoppling på såväl utkast som färdiga uppsatser som andra studenter har skrivit.
Undervisnings- och arbetsformer
Handledning (individuellt och/eller i grupp), föreläsningar och seminarier samt enskilt arbete.
Examination
Kursen examineras genom framläggning och försvar av uppsats, opposition av annan uppsats.
PROVKODER:
UPS1 Uppsats 15 hp U-VG
RESP Respondentskap 0 hp U-G
OPPO Opponentskap 0 hp U-G
Betygsskala
Tregradig skala, U, G, VGÖvrig information
Planering och genomförande av kurs skall utgå från kursplanens formuleringar. Den kursvärdering som skall ingå i varje kurs skall därför behandla frågan om hur kursen överensstämmer med kursplanen. Kursen bedrivs på ett sådant sätt att både mäns och kvinnors erfarenhet och kunskaper synliggörs och utvecklas.Institution
Institutionen för kultur och kommunikationDet finns inga examinationsmoment att visa.
Denna flik innehåller det material som är publikt i Lisam. Den information som publiceras här är inte juridiskt bindande, sådant material hittar du under övriga flikar på denna sida.
Det finns inga filer att visa.