Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Philosophy (76-90), 15 credits
Filosofi, teoretisk filosofi (61-75 hp), 15 hp
93FS61
Main field of study
Practical PhilosophyCourse level
First cycleCourse type
Programme courseDirector of studies or equivalent
Fredrik StjernbergECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Main field of study
Practical PhilosophyCourse level
First cycleAdvancement level
G2XCourse offered for
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School, subject English
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School, subject History
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School, subject Internationell Mathematics
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School, subject Mathematics
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School, subject Internationell Social Studies
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School, subject Social Studies
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School, subject Swedish
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för kultur och kommunikationNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
Didaktiskt seminarium (2.5hp)
Arevik, S. och O. Hartzell 2007, Att göra tänkande synligt. En bok om begreppsbaserad undervisning, Stockholm
Baggini, J. och P. S. Fosl 2010, The Philosophers Toolkit: A Compendium of Philosophical Concepts and Methods, andra upplagan (första uppl. 2003), Wiley-Blackwell, Oxford
Bronäs, A. och N. Runebou 2010, Ämnesdidaktik, Stockholm
Jensen, M. 2012. Kommunikation i klassrummet, Lund
Schaffar, B. (red.) 2013, Filosofins didaktik: filosofiska betraktelser om att lära sig tänka, Bokförlaget Thales, Stockholm
Willner, J. (red.) 1993, Filosofiantologin, Stockholm
Länkar:
Skolverkets adresser:
Ämnet filosofi:
http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/gymnasieutbildning/gymnasieskola/fio?tos=gy&subjectCode=FIO&lang=sv
Filosofi 1:
http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/gymnasieutbildning/gymnasieskola/fio?tos=gy&subjectCode=FIO&lang=sv&courseCode=FIOFIO01#anchor_FIOFIO01
Filosofi 2:
http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/gymnasieutbildning/gymnasieskola/fio?tos=gy&subjectCode=FIO&lang=sv&courseCode=FIOFIO02#anchor_FIOFIO02
Skolverkets sidor om didaktikforskning. Adresser:
http://www.skolverket.se/skolutveckling/forskning/omraden/2.6600
Som stöd för den egentliga uppgiften bör du kanske för egen del koncentrera dig på:
http://www.skolverket.se/skolutveckling/forskning/omraden/2.6600/metastudie-pekar-ut-omraden-varda-att-utveckla-1.189961
Delkurserna 1-2 nedan samläses med den fristående kursen Teoretisk filosofi 2:
Delkurs 1: Central disciplin, språkfilosofi, 7.5 hp
Burge, T., ”Philosophy of language and mind, 1950-1990” The Philosophical Review 101 (1992), 3-51. Kan laddas ner via universitetsbiblioteket, klicka på ”Tidskrifter”.
Martinich, A. (red.), Philosophy of Language, femte upplagan, Oxford 2009, 0195399854.
Delkurs 2: Filosofisk klassiker, Hume, 5 hp
Huvudbok:
An Enquiry concerning Human Understanding, redigerad av Tom L. Beauchamp, Oxford/New York: Oxford University Press, 1999.
Dessutom tillkommer valda texter ur:
An Enquiry concerning the Principles of Morals, redigerad av Tom L. Beauchamp, Oxford/New York: Oxford University Press, 1998.
Dialogues concerning Natural Religion, redigerad av Dorothy Coleman, Cambridge: Cambridge University Press, 2007.
Essays: Moral, Political, Literary, redigerad av Eugene F. Miller, Indianapolis: Liberty Classics, 1985.
De ovanstående valda texterna kan eventuellt hittas elektroniskt, mer information ges vid kursstart. Viss ytterligare litteratur, som kommer att göras tillgänglig via kursplattformen LISAM, kan tillkomma.
Många verk finns tillgängliga som ref-exemplar på Universitetsbiblioteket eller kan köpas på universitetsbokhandlarna, samt givetvis på många av de större nätbokhandlarna. Viss litteratur kan tillkomma och meddelas då av kursansvarig.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.