Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Mathematics: Teaching Practice (69-74 cr), 6 credits
Matematik: verksamhetsförlagd utbildning (69-74 hp), 6 hp
93MAV3
Main field of study
MathematicsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseExaminer
Peter FrejdCourse coordinator
Peter FrejdDirector of studies or equivalent
Jesper ThorénECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Main field of study
MathematicsCourse level
First cycleAdvancement level
G2XCourse offered for
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in the Upper-Secondary School
Grades
Three-grade scale, U, G, VGDepartment
Matematiska institutionenCode | Name | Scope | Grading scale |
---|---|---|---|
TSLF | Applied social teaching skills | 1 credits | U, G |
TDLF | Applied didactical teaching skills | 2.5 credits | U, G, VG |
SRE1 | Written presentation | 2.5 credits | U, G, VG |
Course literature is preliminary.
Bergsten, C. m. fl (1997). Algebra för alla. Nämnaren Tema. Göteborg: NCM.
- Bergsten, C. (2006). Euklides i nya kläder - om dynamiska
geometriprogram. Svenska Matematikersamfundets medlemsutskick, maj.
- Bergsten, C. (2008). Några aspekter av det matematiska
formelspråket. I H. Lennerstad & C. Bergsten (red.), Matematiska språk. Stockholm: Santérus Förlag.
- Blomhøj, M. (2000). Villkor för lärande i en datorbaserad
matematikundervisning. I B. Grevholm (red.),
Matematikdidaktik - ett nordiskt perspektiv (ss. 185-218). Lund. Studentlitteratur.
- Likvärdig bedömning och betygsättning (s. 47-63), Skolverkets allmänna råd 2004, Skolverket.
- MSU (2008). Mer än matematik- om språkliga dimensioner i matematikuppgifter. Stockholm.
- Pettersson, A. (1997). Analys av elevernas arbeten med mer omfattande matematikuppgifter i år 9. Stockholm: PRIM-gruppen, Lärarhögskolan i Stockholm.
- Dowling, P. (1996). A sociological analysis of school mathematics texts. Educational Studies in Mathematics, 31, 389-415.
- Jablonka, E. (2003). Mathematical literacy. I A. Bishop et al (red.), Second international handbook of mathematics education, Part one (ss. 75-102). Dordrecht: Kluwer.
- Wyndhamn, J., Riesbeck, E. & Schoultz, J. (2000). Problemlösning som metafor och praktik. Institutionen för tillämpad lärarkunskap, Linköpings universitet. (valda kapitel)
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.