Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Swedish, 25.5 credits
Svenska, 25.5 hp
972G07
Main field of study
Swedish LanguageCourse level
First cycleCourse type
Programme courseExaminer
Christina AminoffCourse coordinator
Annika MindedalECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for | Semester | Weeks | Language | Campus | ECV | |
---|---|---|---|---|---|---|
L1GF3 | Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School (Campus Linköping) | 3 (Autumn 2017) | Swedish | Linköping, Valla | C | |
L1GF3 | Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School (Campus Norrköping) | 3 (Autumn 2017) | 201734-201745 | Swedish | Norrköping, Norrköping | C |
Main field of study
Swedish LanguageCourse level
First cycleAdvancement level
G2XCourse offered for
- Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School
Grades
Three-grade scale, U, G, VGOther information
Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.
Department
Institutionen för beteendevetenskap och lärandeCode | Name | Scope | Grading scale |
---|---|---|---|
STN6 | Written exam | 4.5 credits | U, G |
STN5 | Written exam | 6 credits | U, G |
SRE3 | Written presentation | 3 credits | U, G |
SRE1 | Written presentation | 2 credits | U, G |
PRO2 | Project work | 10 credits | U, G, VG |
Alatalo, Tarja (red.) (2016). Läsundervisningens grunder. 1. uppl. Malmö: Gleerups
Bjar, Louise & Liberg, Caroline (red) (2010). Barn utvecklar sitt språk. Lund: Studentlitteratur (s. 101-109). (Tillhandahålles via Lisam)
Boglind, Ann & Nordenstam, Anna (2015). Från fabler till manga 1. Malmö: Gleerups
Druid-Glentow, Birgit (2006). Förebygg och åtgärda läs- och skrivsvårigheter: metodisk handbok. Stockholm: Natur och kultur
Gibbons, Pauline (2013). Stärk språket, stärk lärandet: språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet. Uppsala: Hallgren & Fallgren
Hammar Chiriac, Eva & Einarsson, Charlotta (2014). Gruppobservationer: teori och praktik. Lund: Studentlitteratur
Jönsson, Karin (red.) (2016). Bygga broar och öppna dörrar: att läsa, skriva och samtala om texter i förskola och skola. Stockholm: Liber
Langer, Judith A. (2005). Litterära föreställningsvärldar, Daidalos. Kap. 2 och 3 (tillhandahålles via Lisam)
Liberg, Caroline, Hyltenstam, Kenneth, Myrberg, Mats, Frykholm, Clas-Uno, Hjort, Madeleine, Nordström, Gert Z, Wiklund, Ulla & Persson, Magnus (red.) (2007). Att läsa och skriva: forskning och beprövad erfarenhet. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling http://modersmal.skolverket.se/polska/images/stories/filer/pdf1887.pdf
Liberg, Caroline. (2008). Läs- och skrivutveckling och ett utökat läraruppdrag.
http://www.ep.liu.se/ecp/032/004/ecp0832004.pdf
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet (2017). Stockholm: Skolverket
Lundberg, Ingvar (2010). God skrivutveckling. Kartläggning och undervisning. Stockholm: Natur och Kultur
Lundberg, Ingvar & Herrlin, Katarina (2014). God läsutveckling. Kartläggning och övningar. Stockholm: Natur och Kultur
Riley, Jeni & Reedy, David (2005) Developing young children´s thinking through learning to write argument. Journal of early childhood literacy Vol. 5 No 1, pp 29-51.
Schött, Kristina (red.) (2015). Studentens skrivhandbok, Stockholm: Liber
Skolverket (2011). Allmänna råd för planering och genomförande av undervisning, https://www.skolverket.se/publikationer?id=2698
Skolverket (2012). Få syn på språket http://www.skolverket.se/publikationer?id=2843
Skolverket (2014). Arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram. http://www.skolverket.se/publikationer?id=3299
Skolverket (2016). Nya språket lyfter, lärarhandledning https://www.skolverket.se/publikationer?id=2474
Svensson, Ann-Katrin (2009). Barnet, språket och miljön: från ord till mening. Lund: Studentlitteratur
Taube, Karin (2011). Barns tidiga skrivande. Stockholm: Norstedt
Tjernberg, C. & Heimdahl Matsson. (2014). Inclusion in practice: a matter of school culture. European Journal of Special Needs Education Vol. 29, No 2, pp 247-256.
Topping, Keith & Ferguson, Nancy (2005). Effective literacy teaching behaviours. Journal of Research in Reading Vol 28 No 2, pp 125-143. UKLA/Blackwell Publishing
Trampe, Peter af, Nordman, Egon & Norée, Marianne (red.) (2012). Dyslexi- aktuellt om läs- och skrivsvårigheter andra boken Stockholm: Svenska dyslexiföreningen. Beställs från http://www.dyslexiforeningen.se/boken-aktuellt-om-dyslexi/
Vetenskapsrådet (2002). Forskningsetiska principer inom humanistisk-samhällsvetenskaplig forskning. Stockholm: Vetenskapsrådet. http://www.codex.vr.se/texts/HSFR.pdf
Westlund, Barbro (2017). Aktiv läskraft. Att undervisa i lässtrategier för förståelse FK-årskurs 3, Stockholm: Natur & kultur
Öhman, Anders (2015) Litteraturdidaktik, fiktioner och intriger, Gleerups
Skönlitteratur enligt separat lista.
Ytterligare litteratur/artiklar tillkommer.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.