Swedish, 25.5 credits

Svenska, 25.5 hp

972G07

Main field of study

Swedish Language

Course level

First cycle

Course type

Programme course

Examiner

Christina Aminoff

Course coordinator

Annika Mindedal
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary

Main field of study

Swedish Language

Course level

First cycle

Advancement level

G2X

Course offered for

  • Primary School Teacher Programme with a specialisation in Teaching in Early Years Classes and Grades 1-3 of the Compulsory School

Grades

Three-grade scale, U, G, VG

Other information

Planning and implementation of a course must take its starting point in the wording of the syllabus. The course evaluation included in each course must therefore take up the question how well the course agrees with the syllabus. The course is carried out in such a way that both men´s and women´s experience and knowledge is made visible and developed.

Department

Institutionen för beteendevetenskap och lärande
Code Name Scope Grading scale
STN6 Written exam 4.5 credits U, G
STN5 Written exam 6 credits U, G
SRE3 Written presentation 3 credits U, G
SRE1 Written presentation 2 credits U, G
PRO2 Project work 10 credits U, G, VG
Alatalo, Tarja (red.) (2016). Läsundervisningens grunder. 1. uppl. Malmö: Gleerups Bjar, Louise & Liberg, Caroline (red) (2010). Barn utvecklar sitt språk. Lund: Studentlitteratur (s. 101-109). (Tillhandahålles via Lisam) Boglind, Ann & Nordenstam, Anna (2015). Från fabler till manga 1. Malmö: Gleerups Druid-Glentow, Birgit (2006). Förebygg och åtgärda läs- och skrivsvårigheter: metodisk handbok. Stockholm: Natur och kultur Gibbons, Pauline (2013). Stärk språket, stärk lärandet: språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet. Uppsala: Hallgren & Fallgren Hammar Chiriac, Eva & Einarsson, Charlotta (2014). Gruppobservationer: teori och praktik. Lund: Studentlitteratur Jönsson, Karin (red.) (2016). Bygga broar och öppna dörrar: att läsa, skriva och samtala om texter i förskola och skola. Stockholm: Liber Langer, Judith A. (2005). Litterära föreställningsvärldar, Daidalos. Kap. 2 och 3 (tillhandahålles via Lisam) Liberg, Caroline, Hyltenstam, Kenneth, Myrberg, Mats, Frykholm, Clas-Uno, Hjort, Madeleine, Nordström, Gert Z, Wiklund, Ulla & Persson, Magnus (red.) (2007). Att läsa och skriva: forskning och beprövad erfarenhet. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling http://modersmal.skolverket.se/polska/images/stories/filer/pdf1887.pdf Liberg, Caroline. (2008). Läs- och skrivutveckling och ett utökat läraruppdrag. http://www.ep.liu.se/ecp/032/004/ecp0832004.pdf Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet (2017). Stockholm: Skolverket Lundberg, Ingvar (2010). God skrivutveckling. Kartläggning och undervisning. Stockholm: Natur och Kultur Lundberg, Ingvar & Herrlin, Katarina (2014). God läsutveckling. Kartläggning och övningar. Stockholm: Natur och Kultur Riley, Jeni & Reedy, David (2005) Developing young children´s thinking through learning to write argument. Journal of early childhood literacy Vol. 5 No 1, pp 29-51. Schött, Kristina (red.) (2015). Studentens skrivhandbok, Stockholm: Liber Skolverket (2011). Allmänna råd för planering och genomförande av undervisning, https://www.skolverket.se/publikationer?id=2698 Skolverket (2012). Få syn på språket http://www.skolverket.se/publikationer?id=2843 Skolverket (2014). Arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram. http://www.skolverket.se/publikationer?id=3299 Skolverket (2016). Nya språket lyfter, lärarhandledning https://www.skolverket.se/publikationer?id=2474 Svensson, Ann-Katrin (2009). Barnet, språket och miljön: från ord till mening. Lund: Studentlitteratur Taube, Karin (2011). Barns tidiga skrivande. Stockholm: Norstedt Tjernberg, C. & Heimdahl Matsson. (2014). Inclusion in practice: a matter of school culture. European Journal of Special Needs Education Vol. 29, No 2, pp 247-256. Topping, Keith & Ferguson, Nancy (2005). Effective literacy teaching behaviours. Journal of Research in Reading Vol 28 No 2, pp 125-143. UKLA/Blackwell Publishing Trampe, Peter af, Nordman, Egon & Norée, Marianne (red.) (2012). Dyslexi- aktuellt om läs- och skrivsvårigheter andra boken Stockholm: Svenska dyslexiföreningen. Beställs från http://www.dyslexiforeningen.se/boken-aktuellt-om-dyslexi/ Vetenskapsrådet (2002). Forskningsetiska principer inom humanistisk-samhällsvetenskaplig forskning. Stockholm: Vetenskapsrådet. http://www.codex.vr.se/texts/HSFR.pdf Westlund, Barbro (2017). Aktiv läskraft. Att undervisa i lässtrategier för förståelse FK-årskurs 3, Stockholm: Natur & kultur Öhman, Anders (2015) Litteraturdidaktik, fiktioner och intriger, Gleerups Skönlitteratur enligt separat lista. Ytterligare litteratur/artiklar tillkommer.

This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.

There are no files available for this course.