Engelska för affärskommunikation och presentationer: nya angreppssätt och praxis, 5 hp
English for Business Communication and Presentation: New Approaches and Practices, 5 credits
ETES45
Huvudområde
Inget huvudområdeUtbildningsnivå
GrundnivåKurstyp
Fristående kursExaminator
Nandita MishraStudierektor eller motsvarande
Christoph RöcklinsbergUndervisningstid
Preliminär schemalagd tid: 24 hRekommenderad självstudietid: 109 h
Kontaktinformation
Kursen ges för | Termin | Period | Block | Språk | Ort/Campus | VOF | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fristående kurs (Kvartsfart, Blandad undervisningstid) | ST 2022 | 1 | - | Engelska | Ortsoberoende |
Huvudområde
Inget huvudområdeUtbildningsnivå
GrundnivåFördjupningsnivå
G1XFörkunskapskrav
Grundläggande behörighet på grundnivå
samt
Engelska 6
Undantag ges för svenska
Lärandemål
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
- Aktivt bidra och delta i samtal, möten och diskussioner på korrekt affärsengelska
- Presentera information effektivt genom affärsrapporter
- Förstå och diskutera affärstext
- Använda adekvat ordförråd
- Uttrycka sig grammatiskt korrekt i affärsmiljö i skrift och tal
- Leverera och presentera affärspresentationer effektivt för att få fram ett budskap och påverka publiken
Kursinnehåll
Innehållet i denna kurs är Business English Communication i både skriftlig och muntlig form. Ett heltäckande tillvägagångssätt för att skriva affärsdokument och genomföra möten och presentationer tas.
Undervisnings- och arbetsformer
Kursen ges helt online. Undervisningen sker huvudsakligen i seminarieform och bygger på studenternas aktiva deltagande i diskussioner och muntliga/skriftliga arbeten och presentationer.
Studenterna har möjlighet att förbättra sin förmåga att kommunicera effektivt genom debatter och simuleringstekniker. Kommunikation kommer att övas i situationer relaterade till yrkesverksamhet.
Examination
UPG1 | Muntlig presentation med skriftligt underlag | 3 hp | U, 3, 4, 5 |
MOM1 | Seminarier | 2 hp | U, G |
Betygsskala
Fyrgradig skala, LiU, U, 3, 4, 5Institution
Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingKurslitteratur
Kompendier
Kompendium tillhandahålls av lärare
Kod | Benämning | Omfattning | Betygsskala |
---|---|---|---|
UPG1 | Muntlig presentation med skriftligt underlag | 3 hp | U, 3, 4, 5 |
MOM1 | Seminarier | 2 hp | U, G |
Regler
Universitetet är en statlig myndighet vars verksamhet regleras av lagar och förordningar, exempelvis Högskolelagen och Högskoleförordningen. Förutom lagar och förordningar styrs verksamheten av ett antal styrdokument. I Linköpings universitets egna regelverk samlas gällande beslut av regelkaraktär som fattats av universitetsstyrelse, rektor samt fakultets- och områdesstyrelser.
LiU:s regelsamling angående utbildning på grund- och avancerad nivå nås på http://styrdokument.liu.se/Regelsamling/Innehall/Utbildning_pa_grund-_och_avancerad_niva.
Kompendier
Kompendium tillhandahålls av lärare
Ladda ner
I | U | A | Moduler | Kommentar | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1. ÄMNESKUNSKAPER | ||||||
1.1 Kunskaper i grundläggande matematiska och naturvetenskapliga ämnen (kurser på G1X-nivå) |
|
|
|
|||
1.2 Kunskaper i grundläggande teknikvetenskapliga ämnen (kurser på G1X-nivå) |
|
|
|
|||
1.3 Fördjupade kunskaper, metoder och verktyg inom något av: matematik, naturvetenskap, teknik (kurser på G2X-nivå) |
|
|
|
|||
1.4 Väsentligt fördjupade kunskaper, metoder och verktyg inom något av: matematik, naturvetenskap, teknik (kurser på A1X-nivå) |
|
|
|
|||
1.5 Insikt i aktuellt forsknings- och utvecklingsarbete |
|
|
|
|||
2. INDIVIDUELLA OCH YRKESMÄSSIGA FÄRDIGHETER OCH FÖRHÅLLNINGSSÄTT | ||||||
2.1 Analytiskt tänkande och problemlösning |
|
|
|
|||
2.2 Experimenterande och undersökande arbetssätt samt kunskapsbildning |
|
|
|
|||
2.3 Systemtänkande |
|
|
|
|||
2.4 Förhållningssätt, tänkande och lärande |
|
|
|
|||
2.5 Etik, likabehandling och ansvarstagande |
|
|
|
|||
3. FÖRMÅGA ATT ARBETA I GRUPP OCH ATT KOMMUNICERA | ||||||
3.1 Arbete i grupp |
|
|
|
|||
3.2 Kommunikation |
|
|
|
|||
3.3 Kommunikation på främmande språk |
|
|
|
|||
4. PLANERING, UTVECKLING, REALISERING OCH DRIFT AV TEKNISKA PRODUKTER OCH SYSTEM MED HÄNSYN TILL AFFÄRSMÄSSIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV | ||||||
4.1 Samhälleliga villkor, inklusive ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar utveckling |
|
|
|
|||
4.2 Företags- och affärsmässiga villkor |
|
|
|
|||
4.3 Att identifiera behov samt strukturera och planera utveckling av produkter och system |
|
|
|
|||
4.4 Att konstruera produkter och system |
|
|
|
|||
4.5 Att realisera produkter och system |
|
|
|
|||
4.6 Att ta i drift och använda produkter och system |
|
|
|
|||
5. PLANERING, GENOMFÖRANDE OCH PRESENTATION AV FORSKNINGS- ELLER UTVECKLINGSPROJEKT MED HÄNSYN TILL VETENSKAPLIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV | ||||||
5.1 Samhälleliga villkor, inklusive ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar utveckling inom forsknings- och utvecklingsprojekt |
|
|
|
|||
5.2 Ekonomiska villkor för forsknings- och utvecklingsprojekt |
|
|
|
|||
5.3 Att identifiera behov samt strukturera och planera forsknings- eller utvecklingsprojekt |
|
|
|
|||
5.4 Att genomföra forsknings- eller utvecklingsprojekt |
|
|
|
|||
5.5 Att redovisa och utvärdera forsknings- eller utvecklingsprojekt |
|
|
|
Denna flik innehåller det material som är publikt i Lisam. Den information som publiceras här är inte juridiskt bindande, sådant material hittar du under övriga flikar på denna sida.
Det finns inga filer att visa.