Student rights and obligations (login required)
Linköping University common rules and regulations (in Swedish)
Mathematics: Education 2 (42-49 cr), 6 credits
Matematik: Didaktik 2 (42-49 hp), 6 hp
92MAD9
Main field of study
MathematicsCourse level
First cycleCourse type
Programme courseExaminer
Peter FrejdCourse coordinator
Peter FrejdDirector of studies or equivalent
Jesper ThorénECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Main field of study
MathematicsCourse level
First cycleAdvancement level
G1XCourse offered for
- Secondary School Teacher Programme with a specialization in Teaching in Grades 7-9 of the Compulsory School
Examination
Applies to all courses regardless of grading scale.
- Students failing an exam covering either the entire course or part of the course two times are entitled to have a new examiner appointed for the reexamination.
If the course has a three-graded grading scale (U - VG), following applies:
- Students who have passed an examination may not retake it in order to improve their grades.
If the course is a VfU course, the following applies:
- Examination of applied social and didactic abilities is limited to three (3) occasions.
Grades
Three-grade scale, U, G, VGDepartment
Matematiska institutionenNo examination details is to be found.
Course literature is preliminary.
- Adler, J. (1998). A language of teaching dilemmas: Unlocking the
complex multilingual secondary mathematics classroom. For the
Learning of Mathematics, (24-33)
- Bergsten, C. m. fl (1997). Algebra för alla. Nämnaren Tema.
Göteborg: NCM.
- Bergsten, C. (2006). Euklides i nya kläder - om dynamiska
geometriprogram. Svenska Matematikersamfundets
medlemsutskick, maj.
- Björklund Boistrup, L. (2010) Assessment Discourses in
Mathematics Classrooms (Doktorsavhandling):Stockholms
universitet.
- Blomhøj, M. (2000). Villkor för lärande i en datorbaserad
matematikundervisning. I B. Grevholm (red.), Matematikdidaktik
Ett nordiskt perspektiv (ss. 185-218). Lund. Studentlitteratur.
- Boaler, J. (2011). Elefanten i klassrummet - att hjälpa elever till
ett lustfyllt lärande i matematik. Stockholm: Liber AB
- Dowling, P. (1996). A sociological analysis of school mathematics
texts. Educational Studies in Mathematics, 31, 389-415.
- Englund, Tor, Pettersson, Astrid, Tambour, Torbjörn (red) (2007).
Matematikdidaktiska texter del 2 Beprövad erfarenhet och
vetenskaplig grund. Institutionen för undervisningsprocesser,
kommunikation och lärande, Lärarhögskolan i Stockholm.
- Hagland, K., Hedrén, R., & Taflin, E. (2005). Rika matematiska
problem - inspiration till variation. Stockholm: Liber.
- Hansson, Å. (2011). Ansvar för matematiklärande: effekter av
undervisningsansvar i det flerspråkiga klassrummet.
(Doktorsavhandling) Göteborg: Göteborgs universitet.
- Jablonka, E. (2003). Mathematical literacy. I A. Bishop et al
(red.), Second international handbook of mathematics education,
Part one (ss. 75-102). Dordrecht: Kluwer.
- MSU (2008). Mer än matematik- om språkliga dimensioner i
matematikuppgifter. Stockholm.
- Noren, E. (2007) Tvåspråkig matematikundervisning. Nämnaren,
(4).
- Olteanu, C. (2003) Algebra – Viktigt men svårt. Nämnaren, (3).
- Persson, I. O. (2007). Om negativa tal. Nämnaren, (2).
- Persson, I. O. (2007). Två tänkbara modeller för undervisning
om negativa tal. Nämnaren, (3).
- Petersson, J. (2012). Rare mathematics - a needle eye for
teachers of second language learners. In G. H. Gunnarsdóttir, F.
Greinsdóttir, G. Pálsdóttir, M. Hannula, M. Hannula-Sormunnen, E.
Jablonka, U. T. Jankvist, A. Ryve, P. Valero, K. Waege (Eds.),
Proceedings of Norma 11, the 6th Nordic conference on
mathematics education. (pp. 483-492).
- Pettersson, A. (1997). Analys av elevernas arbeten med mer
omfattande matematikuppgifter i år 9. Stockholm: PRIM-gruppen,
Lärarhögskolan i Stockholm.
- Skolverket (2004). Likvärdig bedömning och betygsättning (s.
47-63), Skolverkets allmänna råd 2004, Skolverket.
- Skolverket (2011). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och
fritidshemmet 2011. Stockholm. Kursplanen för matematik.
- Skolverket. (2011) Kunskapsbedömning i skolan praxis,
begrepp, problem och möjligheter. Stockholm: Skolverket.
- Skolverket (2012). Kommentarmaterial till kunskapskraven i
matematik. Stockholm.
- Skott, J. m.fl. (2010) Matematik för lärare Delta didaktik.
Malmö: Gleerups
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page. Click on a file to download and open it.
Name | File name | Description |
---|---|---|
KURSPLAN | KURSPLAN.docx | |
Kurslitteratur | Kurslitteratur.docx |