Rättigheter och skyldigheter som student (inloggning krävs)
Linköpings universitets generella regelverk
Speciallärarprogrammet, Utvecklingsstörning, 90 hp
Special Needs Training Programme, Disabilities, 90 credits
L1YSU
Undervisningsspråk
SvenskaStudieort
LinköpingExamensbenämning
Speciallärarexamen
Studietakt
HalvfartFörkunskapskrav
Lärarexamen. Lärare med utbildning mot förskola och fritidshem ska visa 15 hp i grundläggande skriftspråklig och /eller matematisk utveckling och lärande.
Tre års yrkeserfarenhet efter utfärdad lärarexamen. Kravet på yrkeserfarenhet efter examen måste styrkas med tjänstgöringsintyg där tjänstens omfattning, innehåll och undervisningsämne tydligt framgår
Kunskaper i svenska och engelska motsvarande grundläggande behörighet, till exempel svenska B och engelska A.
Examensbenämning på svenska
Speciallärarexamen
Utbildningsplan
Komplett utbildningsplan hittar du här:
https://liu.se/artikel/uv-utbildningsplaner
Termin 1 HT 2012
Kurskod | Kursnamn | Hp | Nivå | Veckor | VOF | |
---|---|---|---|---|---|---|
948A01 | Specialpedagogik - kunskapsområde och forskningsfält | 15 | A1X | v201234-201303 | O |
|
Termin 2 VT 2013
Kurskod | Kursnamn | Hp | Nivå | Veckor | VOF | |
---|---|---|---|---|---|---|
948A02 | Specialpedagogisk verksamhet | 15 | A1X | v201304-201323 | O |
|
Termin 3 HT 2013
Kurskod | Kursnamn | Hp | Nivå | Veckor | VOF | |
---|---|---|---|---|---|---|
948A13 | Utvecklingsstörning – möjlighet och hinder för lärandet del 1 | 15 | A1X | v201334-201403 | O |
|
Termin 4 VT 2014
Kurskod | Kursnamn | Hp | Nivå | Veckor | VOF | |
---|---|---|---|---|---|---|
948A16 | Utvecklingsstörning – möjlighet och hinder för lärandet del 2 | 15 | A1X | v201404-201423 | O |
|
Termin 5 HT 2014
Kurskod | Kursnamn | Hp | Nivå | Veckor | VOF | |
---|---|---|---|---|---|---|
948A05 | Vetenskapsteori och forskningsmetod | 15 | A1X | v201434-201503 | O |
|
Termin 6 VT 2015
Kurskod | Kursnamn | Hp | Nivå | Veckor | VOF | |
---|---|---|---|---|---|---|
948A15 | Examensarbete | 15 | A1X | v201504-201523 | O |
|