Main field of study
Didactics
Course level
First cycle
Course type
Programme course
Examiner
Agneta Grönlund
Course coordinator
Agneta Grönlund, Mathilda Hallberg
Director of studies or equivalent
Margareta Engvall
ECV = Elective / Compulsory / Voluntary
Course offered for |
Semester |
Weeks |
Language |
Campus |
ECV
|
L1A79 |
Secondary School Teacher Programme - Grades 7-9 of the Compulsory School, Subject Biology, 270 hp (Subject: Biologi)
|
1 (Autumn 2020) |
202034-202036 |
Swedish |
Linköping, Valla |
C
|
L1A79 |
Secondary School Teacher Programme - Grades 7-9 of the Compulsory School, Subject English, 270 hp (Subject: English)
|
1 (Autumn 2020) |
202034-202036 |
Swedish |
Linköping, Valla |
C
|
L1A79 |
Secondary School Teacher Programme - Grades 7-9 of the Compulsory School, Subject History, 270 hp (Subjcet: History)
|
1 (Autumn 2020) |
202034-202036 |
Swedish |
Linköping, Valla |
C
|
L1A79 |
Secondary School Teacher Programme - Grades 7-9 of the Compulsory School, Subject Mathematics, 270 hp (Subject: Mathematics)
|
1 (Autumn 2020) |
202034-202036 |
Swedish |
Linköping, Valla |
C
|
L1A79 |
Secondary School Teacher Programme - Grades 7-9 of the Compulsory School, Subject Social Studies, 270 hp (Subject: Social Studies)
|
1 (Autumn 2020) |
202034-202036 |
Swedish |
Linköping, Valla |
C
|
L1A79 |
Secondary School Teacher Programme - Grades 7-9 of the Compulsory School, Subject Swedish, 270 hp (Subject: Swedish)
|
1 (Autumn 2020) |
202034-202036 |
Swedish |
Linköping, Valla |
C
|
L1A79 |
Secondary School Teacher Programme - Grades 7-9 of the Compulsory School, Subject Textile Craft, 270 hp (Subject: Textile Craft)
|
1 (Autumn 2020) |
202034-202036 |
Swedish |
Linköping, Valla |
C
|
L1A79 |
Secondary School Teacher Programme - Grades 7-9 of the Compulsory School, Subject Wood and Metal Craft, 270 hp (Subject: Wood and Metal Craft)
|
1 (Autumn 2020) |
202034-202036 |
Swedish |
Linköping, Valla |
C
|
L1AGY |
Secondary School Teacher Programme - Upper-Secondary School, Subject Biology, 300 Credits (Subjcet: Biology)
|
1 (Autumn 2020) |
202034-202036 |
Swedish |
Linköping, Valla |
|
L1AGY |
Secondary School Teacher Programme - Upper-Secondary School, Subject English, 300 Credits (Subject: English)
|
1 (Autumn 2020) |
202034-202036 |
Swedish |
Linköping, Valla |
|
L1AGY |
Secondary School Teacher Programme - Upper-Secondary School, Subject History, 300 Credits (Subjcet: History)
|
1 (Autumn 2020) |
202034-202036 |
Swedish |
Linköping, Valla |
|
L1AGY |
Secondary School Teacher Programme - Upper-Secondary School, Subject Social Studies, 330 Credits (Subjcet: Social Studies)
|
1 (Autumn 2020) |
202034-202036 |
Swedish |
Linköping, Valla |
|
L1AGY |
Secondary School Teacher Programme - Upper-Secondary School, Subject Swedish, 330 Credits (Subjcet: Swedish)
|
1 (Autumn 2020) |
202034-202036 |
Swedish |
Linköping, Valla |
C
|
L1AGY |
Secondary School Teacher Programme - Upper-Secondary, School Subject Mathematics, 300 Credits (Subjcet: Mathematics)
|
1 (Autumn 2020) |
202034-202036 |
Swedish |
Linköping, Valla |
C
|
Hansén, Sven-Erik & Forsman, Liselotte (red) (2017). Allmändidaktik: vetenskap för lärare. Lund: Studentlitteratur.
Kroksmark, Tomas (2013). Invitation till skolan och läraryrket. Ingår i Tomas Kroksmark (2013). De stora frågorna om skolan. Lund: Studentlitteratur. Tillhandahålles av institutionen, delas ut vid seminarium 1.
Lindström, Gunnar & Pennlert, Lars Åke (2016). Undervisning i teori och praktik: En
introduktion i didaktik. Umeå: Fundo Förlag.
Linde, Göran (2012). Det ska ni veta! En introduktion till läroplansteori. Lund: Studentlitteratur.
kap. 1-4, 7.
Schött, K., Hållsten, S., Moberg, B. & Strand H. (2015). Studentens skrivhandbok. Stockholm: Liber.
Elektroniska källor –
SOU 2007:28, Tydliga mål och kunskapskrav i grundskolan: Förslag till nytt mål- och uppföljningssystem. Bilaga 6: Läroplaner och kursplaner i Sverige under 1900-talet – en sammanfattning.
Skolverket (2018). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011: reviderad 2018. Stockholm: Skolverket. Kap 1 och 2.
https://www.skolverket.se/undervisning/grundskolan/laroplan-och-kursplaner-for-grundskolan/laroplan-lgr11-for-grundskolan-samt-for-forskoleklassen-och-fritidshemmet
Skolverket (2017). Få syn på digitaliseringen på grundskolenivå. Stockholm: Skolverket.
https://www.skolverket.se/getFile?file=3783
Skolverket (2017).Läroplan, examensmål och gymnasiegemensamma ämnen för gymnasieskola 2011: reviderad 2017. Stockholm: Skolverket. Kap 1 och 2.
https://www.skolverket.se/undervisning/gymnasieskolan/laroplan-program-och-amnen-i-gymnasieskolan/laroplan-gy11-for-gymnasieskolan
Skolverket (2017). Få syn på digitaliseringen på gymnasial nivå. Stockholm: Skolverket.
https://www.skolverket.se/getFile?file=3784
Referenslitteratur
NoPlagiat – bibliotekets självstudieguide
Kompendium I
Burman, A. (2014). Pedagogikens idéhistoria. Uppfostringsideal och bildningsideal under 2500 år. Lund: Studentlitteratur.
Comenius, J. A. (1989). Didactica Magna. Göteborg: Daidalos.
Dewey, J (2008). Individ, skola och samhälle. Utbildningsfilosofiska texter. Stockholm: Natur och Kultur.
Herbart, J. F. (1993). Konturer till föreläsningar i pedagogik. Partille: Ordmånen.
Håkansson, J., & Sundberg, D. (2012). Utmärkt undervisning: framgångsfaktorer i svensk och internationell belysning. Stockholm: Natur & Kultur. Del av kap 7.
Key, E. (1976). Hemmets århundrade. Lund: Aldus.
Kroksmark, T. (2003). Den tidlösa pedagogiken. Lund: Studentlitteratur.
Lundgren, U. P. (2014). Läroplansteori och didaktik. I U. P. Lundgren, R. Säljö, C. Liberg (Red.), Lärande skola bildning. Grundbok för lärare. (s. 140-223). Stockholm: Natur & Kultur.
Rousseau, J. J. (1985). Emile eller om uppfostran, i Idéhistorisk läsebok, band II. Göteborg: Gidlunds.
Selander, S. (2012). Didaktik – undervisning och lärande. I U. P. Lundgren, R. Säljö, C. Liberg (Red.), Lärande skola bildning. Grundbok för lärare. 2:a uppl. Stockholm: Natur & kultur.
Stensmo, C. (2007). Pedagogisk filosofi. Lund: Studentlitteratur.
This tab contains public material from the course room in Lisam. The information published here is not legally binding, such material can be found under the other tabs on this page.
There are no files available for this course.